3. Δέματα, κιβώτια, βαρέλια που περιέχουν επικίνδυνη ύλη, πρέπει, όταν μεταφέρονται, να επισημαίνονται με ειδική πινακίδα - ετικέτα, σχήματος:
1Στρογγυλού.
2Ρόμβου.
3Τετραγώνου.
4. Στα φορτηγά αυτοκίνητα και στις δύο πλευρές πρέπει να αναγράφονται:
1Το ύψος και το πλάτος του φορτηγού.
2Το μήκος και η απόσταση των αξόνων του φορτηγού.
3Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, το ωφέλιμο φορτίο και η έδρα του οχήματος.
5. Ένας συνδυασμός οχημάτων (συρμός ή αρθρωτό) πόσα τρίγωνα επισημάνσεως πρέπει να διαθέτει:
1Ένα (1).
2Τόσα όσα και τα οχήματα.
6. Τα φορτηγά μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3.500 kg και τα ρυμουλκούμενα πρέπει:
1Να φέρουν λασπωτήρες στους τροχούς του μπροστινού άξονα.
2Να φέρουν λασπωτήρες σε όλους τους τροχούς.
3Να φέρουν λασπωτήρες στους τροχούς του πίσω άξονα.
7. Σφήνες αναστολής κυλίσεως (τάκους) πρέπει να φέρουν:
1Όλα τα φορτηγά.
2Τα φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μικρότερο των 3.500 kg.
3Τα φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο των 3.500 kg.
8. Ο σωστός τρόπος φορτώσεως ενός φορτηγού αυτοκινήτου είναι:
1Το φορτίο πρέπει να καταμερίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο ομοιόμορφα στην επιφάνεια του δαπέδου, για να χαμηλώνει το κέντρο βάρους.
2Το φορτίο να στοιβάζεται σε μία θέση ώστε να είναι εύκολη η φόρτωση και η εκφόρτωσή του.
3Σε οποιαδήποτε θέση διότι το βάρος του φορτίου δεν αλλάζει.
9. Ο σωστός τρόπος φορτώσεως ενός φορτηγού αυτοκινήτου είναι:
1Ένα βαρύ μεμονωμένο αντικείμενο πρέπει να τοποθετείται στο πίσω μέρος του οχήματος και κατά το δυνατόν στο πλάι.
2Ένα βαρύ μεμονωμένο αντικείμενο δεν πρέπει να τοποθετείται στο πίσω μέρος του οχήματος, ούτε στο πλάι.
3Σε οποιαδήποτε θέση διότι το βάρος του φορτίου δεν αλλάζει.
10. Το φορτίο που μεταφέρεται με ένα φορτηγό αυτοκίνητο, επιτρέπεται να προεξέχει από το πίσω μέρος του αμαξώματος μέχρι:
150% του μήκους του αμαξώματος.
240% του μήκους του αμαξώματος.
330% του μήκους του αμαξώματος.
11. Πότε ένα φορτίο που μεταφέρεται με φορτηγό αυτοκίνητο επισημαίνεται με πινακίδα διαστάσεων τουλάχιστον 0,5 x 0,5 m λευκού χρώματος με διαγώνιες ερυθρές λωρίδες:
1Όταν προεξέχει πάνω από ένα (1) μέτρο από το εμπρόσθιο ή το οπίσθιο μέρος του οχήματος.
2Όταν προεξέχει πάνω από 0,40 m κατά το πλάτος από το εξωτερικό άκρο των φώτων του οχήματος.
3Όταν προεξέχει πάνω από 30% του μήκους του αμαξώματος.
12. Υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους ή της μέγιστης επιτρεπόμενης φορτώσεως κατ' άξονα μέχρι 10% τιμωρείται με:
1Πρόστιμο 20.000 δρχ.
2Πρόστιμο 50.000 δρχ.
3Πρόστιμο 100.000 δρχ.
13. Υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους ή της μέγιστης επιτρεπόμενης φορτώσεως κατ' άξονα πάνω από 10% και μέχρι 20% τιμωρείται με:
1Πρόστιμο 20.000 δρχ. και ακινητοποίηση του οχήματος.
2Πρόστιμο 50.000 δρχ. και ακινητοποίηση του οχήματος.
3Πρόστιμο 100.000 δρχ. και ακινητοποίηση του οχήματος.
14. Υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους ή της μέγιστης επιτρεπόμενης φορτώσεως κατ' άξονα πάνω από 20% τιμωρείται με:
1Πρόστιμο 100.000 δρχ., ακινητοποίηση του οχήματος και επιτόπου αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων για 30 ημέρες.
2Πρόστιμο 200.000 δρχ., ακινητοποίηση του οχήματος και επιτόπου αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων για 40 ημέρες.
3Πρόστιμο 200.000 δρχ., ακινητοποίηση του οχήματος και επιτόπου αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων για 60 ημέρες.
15. Αν με ένα φορτηγό όχημα μεταφέρονται περισσότερες της μιας επικίνδυνες ύλες, επισημαίνονται:
1Με μία πινακίδα «μεταφέρονται επικίνδυνες ύλες».
2Με μία πινακίδα - ετικέτα στο πίσω μέρος.
3Με τόσες πινακίδες - ετικέτες (πίσω) όσες είναι και οι ύλες που παρουσιάζουν διαφορετικούς κινδύνους.
16. Τα οχήματα μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 7.500 kg και μήκους άνω των 13 m επιβάλλεται να φέρουν, για αναγνώρισή τους, στην πίσω πλευρά:
1Μία ή δύο μεταλλικές πινακίδες με εναλλασσόμενες λοξές λωρίδες με φθορίζον υλικό ερυθρού χρώματος και αντανακλαστικό υλικό κίτρινου χρώματος.
2Μία ή δύο πινακίδες με φθορίζον υλικό ερυθρού χρώματος και αντανακλαστικό υλικό κίτρινου χρώματος επί των οποίων αποτυπώνονται ειδικά σύμβολα.
3Δύο ή τέσσερις πινακίδες με αντανακλαστικό υλικό κίτρινου χρώματος εκ των οποίων μία ή δύο με εναλλασσόμενες λοξές λωρίδες και μία ή δύο με ειδικά σύμβολα από φθορίζον υλικό ερυθρού χρώματος.
17. Στο παρελθόν έχουν καταγραφεί αρκετά ατυχήματα όπου φορτηγά σφήνωσαν κάτω από γέφυρες ή προκλήθηκαν ατυχήματα επειδή το ύψος της γέφυρας είναι περιορισμένο ή η αντοχή της γέφυρας είναι για μικρότερο βάρος. Γι' αυτό επιβάλλεται:
1Ο οδηγός του φορτηγού να φορτώσει το όχημά του μέχρι το ανώτερο επιτρεπόμενο ύψος και βάρος, για να μην προκαλέσει ατύχημα όταν διασχίζει γέφυρες ή περνά κάτω από αυτές.
2O οδηγός του φορτηγού να φορτώσει το όχημα μέχρι το ανώτερο προβλεπόμενο ύψος και βάρος, αλλά επί πλέον να ελέγχει (από τις σχετικές πινακίδες) το ύψος κάθε γέφυρας (αν διέρχεται από κάτω) και το ανώτερο επιτρεπόμενο βάρος (αν τη διασχίζει).
18. Ένα φορτωμένο φορτηγό αυτοκίνητο όταν διασχίζει μία επικίνδυνη στροφή, κινδυνεύει κυρίως:
1Να χάσει την ισορροπία του και το φορτίο του να αποσυνδεθεί, διότι το κέντρο βάρους του φορτηγού βρίσκεται αρκετά ψηλά.
2Το αμάξωμα μπορεί να αγγίξει το δρόμο και το φορτίο κινδυνεύει με το τράνταγμα να χάσει την ισορροπία του ή να καταστραφεί.
3Να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα παρασυρόμενο από το βάρος του.
19. Ένα φορτωμένο φορτηγό αυτοκίνητο όταν διασχίζει, ένα επικίνδυνα ανώμαλο οδόστρωμα, κινδυνεύει κυρίως:
1Να χάσει την ισορροπία του και το φορτίο του να αποσυνδεθεί, διότι το κέντρο βάρους του φορτηγού βρίσκεται αρκετά ψηλά.
2Το αμάξωμα μπορεί να αγγίξει το δρόμο και το φορτίο κινδυνεύει με το τράνταγμα να χάσει την ισορροπία του ή να καταστραφεί.
3Να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα παρασυρόμενο από το βάρος του.
20. Ένα φορτωμένο φορτηγό αυτοκίνητο όταν διασχίζει μία επικίνδυνη κατωφέρεια (κατηφόρα) κινδυνεύει κυρίως:
1Να χάσει την ισορροπία του και το φορτίο του να αποσυνδεθεί, διότι το κέντρο βάρους του φορτηγού βρίσκεται αρκετά ψηλά.
2Το αμάξωμα να αγγίξει το δρόμο και το φορτίο κινδυνεύει με το τράνταγμα να χάσει την ισορροπία του ή να καταστραφεί.
3Να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα παρασυρόμενο από το βάρος του, με συνέπεια την έντονη χρήση φρένων, την υπερθέρμανση αυτών και την απώλεια της αποτελεσματικότητάς τους.